Tirppanan musiikkia?

Eilen illalla jäin kuuntelemaan ällistyneenä mitä ihmettä Tirppana oikein puhuu tai siis suorastaan kailotti. Siinä vaiheessa kun tajusin niin meinasin läimäistä ikkunat kiinni ettei sossu ole kohta oven takana kun neitokainen moneen kertaan kailottaa kovaan ääneen "missä sää oot, minä oon kännissä" !! Siis MITÄ?! Ja hetken kuluttua  tuo vaihtui vielä muotoon "missä minä oon, minä oon kännissä".

Esikoinen repesi nauruun (ja kieltämättä minä myös) valistaen että on kyse vain Petri Nygårdin kappaleesta "Selvä päivä". Okei. Oli sitten päässyt tuo kappale kokonaan ohi korvien tai ainakaan en ole sanoja kuunnellut vaikka lapset on kuunnelleet... ilmeisen tarkkaan Tirppanaa myöten. Onneksi tänään kaupassa lauloi vain Munamiehen Pomppufiilistä kantavalla äänellä tai olisin saattanut olla hieman punastunut naamaltani. En kyllä unohda ikinä sitäkään kun Pipa ja Poppana nuorempina (olisivatko olleet jotain 3-5 vuoden välillä) istuivat pihalla keinussa ja lauloivat kuorossa kovaan ääneen "nyt muo viedään linnasta linnaan, nyt muo viedään linnasta linnaan... kantaeeeen kahleitain...". Oikein kivoja lastenlauluja meillä - ohikulkijoidenkin mielestä.

Kommentit

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Lomalomaloma vai kuntoloma...

Tietyöt haittaa ja laihdutus sujuu

Kardemummainen pikapulla